Luty

LUTY

Gdy ciepło w lutym, zimno w marcu bywa,
długo potrwa zima, rzecz to niewątpliwa.
Gdy mróz w lutym ostro trzyma, tedy już niedługa zima.
Jeśli luty ciepło trzyma, będzie jeszcze w marcu zima.
Gdy w lutym do połowy zima się wysili,
to na koniec miesiąca już się nie wychyli.

Kiedy już odrobimy lekcje, to w wolnych chwilach nawlekamy koraliki i robimy piękne bransoletki, które mogą być wspaniałym prezentem Walentynkowym… Takie prace rękodzielnicze rozwijają sprawności manualne, kreatywność oraz uczą cierpliwości naszych podopiecznych.

1

Jak co miesiąc świętujemy urodziny naszych podopiecznych, zarówno tych małych jak i dużych :-). Uśmiech dziecka zawsze mówi więcej niż słowa…

2

314 lutego obchodzimy coroczne święto zakochanych, czyli Walentynki. Z tej okazji dzieci przygotowały dekoracyjne świeczniki, które własnoręcznie pomalowały i udekorowały.

Najważniejszym miejscem kultu patrona miłości jest bazylika św. Walentego w Terni (miasto i gmina we Włoszech), gdzie znajdują się relikwie świętego. Każdego roku w niedzielę, która poprzedza dzień 14 lutego, do bazyliki napływają pary narzeczonych z całego świata, by właśnie tam złożyć przysięgę miłości. Kult św. Walentego i związane z nim walentynkowe zwyczaje zyskały popularność w Polsce dopiero w latach 90. XX wieku. Warto wspomnieć tu o polskim mieście zakochanych, Chełmnie, gdzie co roku odbywają się największe obchody walentynkowe w Polsce, znane jako “Walentynki Chełmińskie”. W chełmińskim kościelne farnym przechowywana jest nawet relikwia św. Walentego, która prawdopodobnie znajduje się tam od średniowiecza.

4

Bal Karnawałowy

Zgodnie z tradycją ostatków odbył się karnawałowy bal przebierańców, a dzieci bawiły się wyśmienicie.

5

6

7

Pod koniec lutego w Naszej Placówce odbyło się szkolenie pt. „POZNAJEMY BANK CENTRALNY” w ramach projektu Złote Szkoły NBP, które przeprowadziły uczennice z Zespołu Szkół Cogito w Siemianowicach Śląskich. Celem prezentacji było zapoznanie dzieci z wiedzą dotyczącą pieniędzy, nominałów a także sposobów rozpoznawania autentyczności banknotów. Dzieci miały możliwość poznania sposobów i wykorzystania pieniędzy w praktyce, podczas robienia zakupów w sklepie.

8

9

Podopieczni brali również udział w konkursie którego celem było jak najlepsze oszacowanie ceny i umiejętność rozdysponowania posiadanej kwoty podczas robienia zakupów. Ci, którzy poradzili sobie z tym zadaniem najlepiej dostali drobne upominki.