LUTY
Gdy ciepło w lutym, zimno w marcu bywa,
długo potrwa zima, rzecz to niewątpliwa.
Gdy mróz w lutym ostro trzyma, tedy już niedługa zima.
Jeśli luty ciepło trzyma, będzie jeszcze w marcu zima.
Gdy w lutym do połowy zima się wysili,
to na koniec miesiąca już się nie wychyli.
Kiedy już odrobimy lekcje, to w wolnych chwilach nawlekamy koraliki i robimy piękne bransoletki, które mogą być wspaniałym prezentem Walentynkowym… Takie prace rękodzielnicze rozwijają sprawności manualne, kreatywność oraz uczą cierpliwości naszych podopiecznych.
Jak co miesiąc świętujemy urodziny naszych podopiecznych, zarówno tych małych jak i dużych . Uśmiech dziecka zawsze mówi więcej niż słowa…
14 lutego obchodzimy coroczne święto zakochanych, czyli Walentynki. Z tej okazji dzieci przygotowały dekoracyjne świeczniki, które własnoręcznie pomalowały i udekorowały.
Najważniejszym miejscem kultu patrona miłości jest bazylika św. Walentego w Terni (miasto i gmina we Włoszech), gdzie znajdują się relikwie świętego. Każdego roku w niedzielę, która poprzedza dzień 14 lutego, do bazyliki napływają pary narzeczonych z całego świata, by właśnie tam złożyć przysięgę miłości. Kult św. Walentego i związane z nim walentynkowe zwyczaje zyskały popularność w Polsce dopiero w latach 90. XX wieku. Warto wspomnieć tu o polskim mieście zakochanych, Chełmnie, gdzie co roku odbywają się największe obchody walentynkowe w Polsce, znane jako “Walentynki Chełmińskie”. W chełmińskim kościelne farnym przechowywana jest nawet relikwia św. Walentego, która prawdopodobnie znajduje się tam od średniowiecza.
Bal Karnawałowy
Zgodnie z tradycją ostatków odbył się karnawałowy bal przebierańców, a dzieci bawiły się wyśmienicie.
Pod koniec lutego w Naszej Placówce odbyło się szkolenie pt. „POZNAJEMY BANK CENTRALNY” w ramach projektu Złote Szkoły NBP, które przeprowadziły uczennice z Zespołu Szkół Cogito w Siemianowicach Śląskich. Celem prezentacji było zapoznanie dzieci z wiedzą dotyczącą pieniędzy, nominałów a także sposobów rozpoznawania autentyczności banknotów. Dzieci miały możliwość poznania sposobów i wykorzystania pieniędzy w praktyce, podczas robienia zakupów w sklepie.
Podopieczni brali również udział w konkursie którego celem było jak najlepsze oszacowanie ceny i umiejętność rozdysponowania posiadanej kwoty podczas robienia zakupów. Ci, którzy poradzili sobie z tym zadaniem najlepiej dostali drobne upominki.